وب سایت الفیکس
وب سایت LED MG
وب سایت ساریناویژن
فروشگاه آنلاین زئوس
نظرات مشتریان
جشنواره ها
پشتیبانی
مقاله ها
آشنایی با ماژول تابلو روان
CategoryPosted in مقاله ها

آشنایی با ماژول تابلو روان

یک ماژول محتوی مجموعه LED ها،برد آدرس دهی ،سایه بان برای دید بهتر ،رزین آب بندی رویه،واشر آب بندی و … می باشد.

یکی از مشخصه های مهمی که باید در مورد ماژول های LED  در نظر داشت ابعاد آن است. ماژول ها در ابعاد مختلفی نظیر ۳۲*۱۶ یا ۱۶*۱۶ ساخته می شوند که با کنار هم قرار دادن این ماژول ها،می توان یک تابلو روان با ابعاد مختلف تولید کرد.

مشخصه بعدی رنگ ماژول است.ماژول های موجود در بازار اغلب به صورت تک رنگ ،سه رنگ و فول کالر می باشد.

هر پیکسل در ماژول های تک رنگ از یک LED  تشکیل شده است که اغلب در رنگهای قرمز،آبی ،سبز ،سفید می باشد.اما در ماژول های۳ رنگ هر پیکسل شامل دو LED  در کنار یکدیگر می باشد، که اساس کار این ماژول ها به این صورت است که اگر یکی از این دو LED  به تنهایی روشن شود به ازای هر کدام یک رنگ به خصوص تولید می کند  و اگر هر دو LED با هم روشن شوند مشترکا رنگ سومی را تولید می کنند.این ماژول ها اغلب از LED قرمز و سبز ساخته می شوند.

اما پیکسل ها در ماژول های هفت رنگ یا RGB  از سه LED در کنار یکدیگر تشکیل شده اند که یکی قرمز،یکی سبز و دیگری آبی می باشد.

در این ماژول ها با استفاده از ترکیب رنگ های اصلی قادربه تولید طیف متنوعی از رنگ ها هستند.

مشخصه دیگری که در مورد ماژول ها مورد اهمیت است دات پیچ یا Pixel pitch  است.دات پیچ فاصله مرکز تا مرکز پیکسل های ماژول است و معمولا بر حسب میلی متر بیان میشود.به عنوان مثال p10  نشان دهنده ی ماژولی است که فاصله بین مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور آن ۱۰ mm است.هر قدر دات پیچ ماژول کوچکتر باشد کیفیت تصویر ماژول بهتر است.

Comments are closed.